Przez żołądek do serc – ludzi i narodów! O gastrodyplomacji, marketingu za pomocą jedzenia i krajach, które wykreowały mody na swoją kuchnię. Tajlandia, Peru, wreszcie pachnąca (?) kimchi Korea Południowa. Do tego goście, którzy Azję znają w teorii i w praktyce!

Z tego odcinka dowiecie się:

  • czy dyplomacja kulinarna wygląda jak w reklamach Ferrero Rocher,
  • dlaczego jedzenie ma większą siłę niż taniec czy sztuka,
  • jaka jest jedna z najpopularniejszych atrakcji w Tajlandii,
  • skąd ten szał na bubble tea,
  • jakie miasto depcze po piętach Tokio,
  • jak sprzedać kuchnię koreańską w Meksyku a jak w Ameryce,
  • i czy na pewno to od nas zależy co jemy?

W drugiej części odcinka moimi gośćmi są Basia Starecka i Piotr Bruś-Klepacki, z którymi rozmawiam między innymi o tym:

  • jak wygląda klasyczny koreański posiłek,
  • jak gotować w domu na azjatyczną modłę,
  • ile można zjeść kimchi na raz,
  • czy przespaliśmy boom na kiszonki,
  • w czym tkwi fenomen jjapaguri,
  • i jak bardzo nas może zaskoczyć zielony ogórek?

Stronę Basi znajdziecie tu: www.nakarmionastarecka.pl

Stronę Piotra tu: piotrbrusklepacki.pl

Tutaj Centrum Kultury Koreańskiej na YT: [KLIK!]

A tu kanał Maangchi: [KLIK!]

W podcaście można usłyszeć krótkie fragmenty utworów “Bubble Tea” Qebonafide oraz “Gangnam style” PSY.


A tu jeszcze garść linków do źródeł, z których korzystałam:

https://www.researchgate.net/publication/337315220_Korean_Gastro_Diplomacy_Strategy_To_Enhance_Country_Promotion_Toward_Moslem_Countries

https://surface.syr.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1014&context=exchange

http://repository.umy.ac.id/bitstream/handle/123456789/21510/11.%20JOURNAL_GLOBAL%20HANSIK%20CAMPAIGN%20AS%20SOUTH%20KOREA%E2%80%99S%20GASTRODI.pdf?sequence=11&isAllowed=y

http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.ojs-doi-10_31261_SEIA_2018_18_07/c/9679-7488.pdf

https://www.youtube.com/watch?v=fAnrkQR0fmY

https://www.youtube.com/watch?v=Uvd6gxzq3So

https://www.youtube.com/watch?v=yqSZ7HFLqMs

http://culinarydiplomacy.com/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *