Przez żołądek do serc – ludzi i narodów! O gastrodyplomacji, marketingu za pomocą jedzenia i krajach, które wykreowały mody na swoją kuchnię. Tajlandia, Peru, wreszcie pachnąca (?) kimchi Korea Południowa. Do tego goście, którzy Azję znają w teorii i w praktyce!
Z tego odcinka dowiecie się:
- czy dyplomacja kulinarna wygląda jak w reklamach Ferrero Rocher,
- dlaczego jedzenie ma większą siłę niż taniec czy sztuka,
- jaka jest jedna z najpopularniejszych atrakcji w Tajlandii,
- skąd ten szał na bubble tea,
- jakie miasto depcze po piętach Tokio,
- jak sprzedać kuchnię koreańską w Meksyku a jak w Ameryce,
- i czy na pewno to od nas zależy co jemy?
W drugiej części odcinka moimi gośćmi są Basia Starecka i Piotr Bruś-Klepacki, z którymi rozmawiam między innymi o tym:
- jak wygląda klasyczny koreański posiłek,
- jak gotować w domu na azjatyczną modłę,
- ile można zjeść kimchi na raz,
- czy przespaliśmy boom na kiszonki,
- w czym tkwi fenomen jjapaguri,
- i jak bardzo nas może zaskoczyć zielony ogórek?
Stronę Basi znajdziecie tu: www.nakarmionastarecka.pl
Stronę Piotra tu: piotrbrusklepacki.pl
Tutaj Centrum Kultury Koreańskiej na YT: [KLIK!]
A tu kanał Maangchi: [KLIK!]
W podcaście można usłyszeć krótkie fragmenty utworów “Bubble Tea” Qebonafide oraz “Gangnam style” PSY.
A tu jeszcze garść linków do źródeł, z których korzystałam:
https://www.researchgate.net/publication/337315220_Korean_Gastro_Diplomacy_Strategy_To_Enhance_Country_Promotion_Toward_Moslem_Countries
https://surface.syr.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1014&context=exchange
http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.ojs-doi-10_31261_SEIA_2018_18_07/c/9679-7488.pdf
https://www.youtube.com/watch?v=fAnrkQR0fmY
https://www.youtube.com/watch?v=Uvd6gxzq3So
https://www.youtube.com/watch?v=yqSZ7HFLqMs