Odcinek rozgrzewający i pełen umami! O najmodniejszym daniu ostatnich lat, jego historii, rosnącej popularności i wpływie na popkulturę. I jeszcze o sukcesie Vegan Ramen Shopu i trudnych realiach funkcjonowania w pandemii.
Z tego odcinka dowiesz się:
- czym jest ramen,
- a czym nie jest,
- z czego się składa,
- jak powinien być jedzony,
- jak danie z Japonii stało się chińską zupką,
- skąd wzięła się jego szalona popularność w nowym tysiącleciu,
- i jak parująca miska wpłynęła na popkulturę?
W drugiej części odcinka posłuchacie rozmowy z Mają Święcicką i Basią Welento czyli założycielkami Vegan Ramen Shopu [KLIK!], a rozmawiamy m.in. o:
- tym skąd się wziął Vegan Ramen Shop i dlaczego odniósł sukces,
- w czym tkwi sekret ich uzależniających zup,
- jak ramenki dostosowały się do pandemicznej rzeczywistości,
- tym kto fetyszyzuje ramen i dlaczego,
- jak się czuje weganin w Japonii,
- dlaczego ich facebook jest marketingowym case study,
- i czy czekają jeszcze na konferencje premiera?
W odcinku możecie posłuchać fragmentów
filmu “Tampopo” [KLIK!]
filmu “Ramen Girl” [KLIK!]
Garść źródeł:
George Solt “The Untold History of Ramen: How Political Crisis in Japan Spawned a Global Food Craze”
Brian MacDuckston “Ramen w domu”
Maria Judkis “Ramen, noise and rebellion” /Washington Post/ [KLIK!]
Sophie Brickman “The history of the ramen noodle” /The New Yorker/ [KLIK!]
Wszystkie artykuły z bloga pyzamadeinpoland.pl z tagiem ‘ramen’ [KLIK!]