Odcinek rozgrzewający i pełen umami! O najmodniejszym daniu ostatnich lat, jego historii, rosnącej popularności i wpływie na popkulturę. I jeszcze o sukcesie Vegan Ramen Shopu i trudnych realiach funkcjonowania w pandemii.

Z tego odcinka dowiesz się:

  • czym jest ramen,
  • a czym nie jest,
  • z czego się składa,
  • jak powinien być jedzony,
  • jak danie z Japonii stało się chińską zupką,
  • skąd wzięła się jego szalona popularność w nowym tysiącleciu,
  • i jak parująca miska wpłynęła na popkulturę?

W drugiej części odcinka posłuchacie rozmowy z Mają Święcicką i Basią Welento czyli założycielkami Vegan Ramen Shopu [KLIK!], a rozmawiamy m.in. o:

  • tym skąd się wziął Vegan Ramen Shop i dlaczego odniósł sukces,
  • w czym tkwi sekret ich uzależniających zup,
  • jak ramenki dostosowały się do pandemicznej rzeczywistości,
  • tym kto fetyszyzuje ramen i dlaczego,
  • jak się czuje weganin w Japonii,
  • dlaczego ich facebook jest marketingowym case study,
  • i czy czekają jeszcze na konferencje premiera?

W odcinku możecie posłuchać fragmentów

filmu “Tampopo” [KLIK!]
filmu “Ramen Girl” [KLIK!]

Garść źródeł:

George Solt “The Untold History of Ramen: How Political Crisis in Japan Spawned a Global Food Craze”
Brian MacDuckston “Ramen w domu”
Maria Judkis “Ramen, noise and rebellion” /Washington Post/ [KLIK!]
Sophie Brickman “The history of the ramen noodle” /The New Yorker/ [KLIK!]

Wszystkie artykuły z bloga pyzamadeinpoland.pl z tagiem ‘ramen’ [KLIK!]

AUKCJA NA WOŚP JEST TU [KLIK!]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *